Dieta antyrakowa czyli profilaktyka raka i nie tylko

To żadna dieta cud, to dostosowanie się do głównych zaleceń żywieniowych i piramidy zdrowego żywienia IŻŻ*. Zdrowe odżywiania pomoże Ci uniknąć otyłości. Otyłość może przyczyniać się do zachorowania na raka piersi u kobiet w wieku po menopauzalnym. Nadwaga i otyłość jest ściśle skorelowane również z rakiem jelita grubego, odbytnicy, błony śluzowej trzonu macicy, nerek, trzustki i pęcherza żółciowego. W produktach spożywczych występują składniki które mają działanie antynowotworowe. Pełna świadomość prozdrowotnego wpływu np. błonnika pokarmowego, witaminy D, wapnia, likopenu zawartego w pomidorach, glukozynolanów zawartych w warzywach kapustnych czy CLA z masła, może zmotywować Cię do zmiany stylu życia. Unikanie takich składowych żywności jak: WWA, azotanów, alkoholu, soli, mikotoksyn i produktów wysoko przetworzonych to główne założenia profilaktyki. Pozwól aby nasz dietetyk zwrócił uwagę co możesz zmienić w swojej diecie by żyć zdrowiej.

*IŻŻ – Instytut Żywności i Żywienia